fbpx

Kuidas värbamisturundus enda kasuks tööle panna?

Värbamismaastik on pidevas muutumises ning alatasa tuleb valdkonna entusiastidel kohaneda uue tehnoloogia ja erinevate tööturu trendidega. Viisime seetõttu maikuu keskpaigas läbi kaks põnevat veebiseminari, mis oli mõeldud värbaja tööriistakasti täiendamiseks.

17. mail keskendusime värbamisturundusele.Veebiseminari juhtmõte oli, et edukas värbamine algab mõistmisest, kuidas digitaalne maailm ja sotsiaalmeedia võimalike tulevaste töötajate otsuseid mõjutavad. Keiu ja Carina rõhutasid, et:

  • kandidaadid otsivad töökohti, mis pakuvad neile väärtusi ja kultuuri, millega inimesed suhestuda saavad,
  • efektiivne värbamisturundus aitab organisatsioonil kiiresti ja tõhusalt reageerida tööturu muutustele ning säästa aega, seeläbi ka raha;
  • järjepidev suhtlus võimaldavad luua pikaajalisi suhteid potentsiaalsete kandidaatidega ning ehitada tugeva talendibaasi.

 

Et olulised teadmised ainult veebiseminari aeg-ruumi ei jääks, tegid koolitajad väljanopped 3 olulisest punktist – kuidas värbamisturundusega ise algust teha; mis strateegiatega värbamisturunduses startida ja paar ideed, kuidas hea copy postitustele kirjutada. Ülejäänud praktika ja nipid tuleb endal salvestusest järgi vaadata (https://empler.ee/tasuta-webinar-varbamisturundus-ja-persoonibranding/).

 

Värbamisturundusega alustamine

Tööandja väärtuste ja värbamisargumentide sõnastamine

Eduka värbamisturunduse alus on selgelt defineeritud tööandja väärtused ja värbamisargumendid. See tagab järjepidevuse ja aitab edastada ühtset sõnumit kandidaatide ning olemasolevate töötajate suunal. Näiteks, kui su ettevõtte põhiväärtused on innovatsioon ja meeskonnatöö, peaksid need olema kõigis värbamistegevustes esile tõstetud. See aitab kandidaate meelitada ja hoida neid, kes jagavad samu väärtusi ja sobivad ettevõtte kultuuriga.

 

Mitmekülgsete turunduskanalite kasutamine

Mitmekülgsed turunduskanalid aitavad jõuda laiema ja mitmekesisema sihtrühmani. Oluline on teada, kus sinu tulevased töötajad asuvad – olgu selleks LinkedIn, Facebook, Instagram või erialased portaalid. Iga kanal nõuab erinevat lähenemist ja sisu. Näiteks, LinkedIn sobib hariva sisu ja tööalase praktika jagamise jaoks, samas kui Instagramis võiksid jagada ettevõtte kultuuri ja igapäevaelu pilte, et näidata, millised on erinevad rollid või inimesed sinu ettevõttes.

 

Töötajate kaasamine

Töötajad on suurepärased brändisaadikud, kes saavad jagada oma kogemusi ja esindada tööandjat positiivselt. Julgusta oma töötajaid jagama nende lugusid ja kogemusi sotsiaalmeedias. See aitab luua usaldusväärset ja autentselt tööandja kuvandit. Lisaks võivad töötajate lood ja soovitused olla potentsiaalsetele kandidaatidele väga veenvad, sest need annavad realistliku pildi tööelust sinu ettevõttes.

 

Värbamisturunduse tulemuste jälgimine

Kandidaadikogemuse ja värbamiskampaaniate tõhususe mõõtmine on olulised, et saada tagasisidet ja korrigeerida tehtut. Küsi regulaarselt tagasisidet kandidaatidelt ja analüüsi andmeid, et tuvastada kitsaskohti või võimalusi. Konversioonimäärade jälgimine ja erinevate kanalite tõhususe võrdlemine aitab optimeerida värbamistegevusi ja keskenduda kõige tõhusamatele võimalustele. Näiteks, kui leiad, et teatud kanal toob rohkem kvalifitseeritud kandidaate, saad oma fookuse antud kanalile suunata.

Värbamisturunduse mõõdikud

Enda oskuste täiendamine

Uued värbamistrendid ja -tehnikad arenevad pidevalt, seega on oluline pidevalt täiendada oma oskusi ja teadmisi. Osale koolitustel, loe erialast kirjandust ja jälgi valdkonna blogisid ning podcaste. See aitab sul olla tööturul konkurentsivõimeline. Näiteks tehisintellekti ja andmeanalüüsi tööriistad võivad aidata parandada kandidaadikogemust ja kiirendada värbamisprotsessi.

 

Värbamisturunduse strateegiad

Õpi oma kandidaati mõistma

Eduka värbamisturunduse aluseks on kandidaatide ootuste ja motivatsioonide mõistmine. WIIFM (What’s In It For Me) metoodika aitab luua kandidaadikeskset lähenemist, keskendudes sellele, mida kandidaadid ettevõttelt ootavad ja kuidas ettevõte saab nende vajadusi rahuldada. Näiteks, kui kandidaadid otsivad töökohta, mis pakub paindlikkust ja arenguvõimalusi, peaksid need aspektid olema selgelt esile tõstetud.

 

Sooja publiku loomine

Tugeva side loomine kandidaatidega on värbamisturunduse oluline osa. See hõlmab võimaluse pakkumist tutvuda ettevõtte kultuuri ja töötajate kogemustega. Interaktiivsus erinevates kanalites, nagu sotsiaalmeedia, blogid ja veebisaidid, aitab hoida kandidaate kaasatuna ja pakkuda neile väärtuslikku teavet. Näiteks, võid jagada ettevõtte töötajate päevaseid tegevusi Instagrami storydes või luua lühivideoid (reelse), kus töötajad räägivad oma kogemustest.

 

Värbaja persoonibrändi kasutamine

Värbamisprotsessi edukus sõltub suuresti ka värbaja isikubrändist. Persoonibränd aitab luua usaldust. Hea persoonibränd põhineb autentsusel ja järjepidevusel, pakkudes kandidaadile selget ja toetavat teavet organisatsioonist, rollidest, inimestest. Värbaja on esmakontakt, kellega tulevane võimalik töötaja kohtub. Seetõttu, kui värbaja on kandideerijale nähtav, sõbralik ning avatud, on kandidaadid tõenäolisemalt valmis temaga suhtlema ja teda usaldama.

 

Sisuplaan ja järjepidevus

Struktureeritud sisuplaan on värbamisturunduse nurgakivi. See aitab tagada, et kogu loodav ja jagatav sisu on sihipärane, järjepidev ja kooskõlas värbamisturunduse eesmärkidega. Hea sisuplaan sisaldab erinevaid sisuvorme nagu blogipostitused, videod, infograafikud ja sotsiaalmeedia postitused. Need kõik aitavad hoida kandidaate pidevas infovoos. Näiteks, iganädalased blogipostitused värbamise nõuannete kohta või igakuised videod töötajate tutvustustega loovad kandidaatides huvi ning võimaldavad tutvuda organisatsiooni niinimetatud kardinataguse eluga.

 

Hea copy kirjutamine

Siin ei ole midagi pikalt kirjutada, sest järgnevat nelja põhimõtet rakendades on su tekstid juba keskmisest paremad.

  • Pealkiri peab olema hea

Hea copy aluseks on tähelepanu püüdvad pealkirjad. Pealkirjad peaksid olema lühikesed,löövad ja informatiivsed, et püüda lugeja tähelepanu ja kutsuda teda edasi lugema. Kasuta küsimusi, too lugejatele välja kasutegurid ja mõtle, mis ned öösel üleval hoiab.

  • Tekst peab olema lihtne

Hea veebitekst on lihtne ja arusaadav ka 5.-8. klassi õpilasele. See tähendab, et tekst peab olema lihtsakoeline, lühikeste lausetega ja selge. Pikkade lausete vältimine ja punktide vahele panemine aitavad hoida teksti loetavana. Ära kasuta ka oma valdkonna sõnavara üleliia. Kokkuvõtvalt – mida lihtsam sisu, seda kiiremini see inimene teeb seda, mida sa tahad, et ta teeks.

  • Ära kirjuta oma vaatenurgast, aga säilita isiklik lähenemine

Kirjutades veebiteksti, võiksid kirjutada ühele inimesele, kasutades “sina” vormi. See loob isiklikuma ja kaasavama suhtluse, mis aitab luua tugevamat sidet kandidaadiga. Samas, ära mõtle kunagi, mis sulle selle ametikoha või tööandja juures võiks meeldida, vaid keskendu sellele, mis on seal kandidaadi jaoks hüvede või väärtustena esindatud. Mida saab tema, kui ta otsustab sinu juurde tööle tulla.

  • Vajad struktuuri? Võta appi erinevate tehnikate kasutamine

Värbamistekstide koostamisel on kasulik kasutada erinevaid tehnikaid, nagu PAS (problem/agitate/solve), AIDA (attention/interest/desire/action), vastuväited, lugude jutustamine ja üleskutsed (CTA). Need tehnikad aitavad luua lühikest ja veenvat sisu, mis kõnetab kandidaate ja kutsub neid tegutsema.

Värbamisturunduse näited

Kokkuvõte

Värbamisturundus ei ole pelgalt teen-ühe-postituse-sotsiaalmeediasse. Läbimõeldud strateegia, julgus olla värbajana pildil ning oskus luua head ja kõnekat sisu järjepidevalt on see, mida võiks kutsuda värbamisturunduse teravikuks. 

 

Et sind ikka infoga üle valada, siis tuletan meelde, et veebiseminare oli lausa kaks. Ja tea, et Carina  sukeldus 24. mail persoonibrändingu maailma, et uurida, misasi see isikubränd siis tegelikult ikkagi on. Carina blogilugu räägibki lähemalt, kuidas teadlik persoonibränd mõjutab nii päriselus kui ka virtuaalselt värbaja tõhusust ning kuidas see aitab talente püüda. Loe [https://cohorts.work/varbaja-persoonibrand-kandidaadikogemuse-kuldvotmeke/]

Keiu Kaitsa

Keiu Kaitsa

HR-projektijuht

5217065

Loe minust lähemalt https://empler.ee/minu-lugu/

Kui mõtled, kuidas alustada ja tahad arutada või väikest tõuget saada, siis loe lähemalt https://www.empler.ee/varbamis-ja-tooandjaturundus/

Jaga:

Teised postitused:

Kas kõiki juhte kirjutakse?

Kas kõiki juhte kirutakse?

Lühike ja lihtne vastus: ei kiruta. Aga juhtimiskvaliteet on üks oluline põhjus miks head inimesed või talendid organisatsiooni valivad või siis sealt lahkumise kasuks otsustavad. 

Võta ühendust