Töötajakogemus on midagi palju enamat kui lihtsalt töökoht või tööülesanded. See on kogemus, mida inimene tunneb alates esimesest kontaktist ettevõttega kuni organisatsioonist väljumiseni. Kaasaegses ärimaailmas peetakse töötajakogemust kriitiliseks eduteguriks. Organisatsioonid usuvad, et see on 5 aasta teljel kasvavaks trendiks tööturgudel. Kuid miks see nii on ja kuidas mõjutavad erinevad töötajakogemuse etapid ettevõtte tulemuslikkust? Vaatame lähemalt.
Värbamisprotsess
Gallupi uuringust selgub, et kui sa värbad õiged inimesed, on sinu ettevõttel 3,6 korda suurem tõenäosus hoida töötajate pühendumus kõrgel tasemel. Esimene mulje on kõige olulisem, seega kui sinu värbamisprotsess on tipptasemel, võidad sa juba esimesest hetkest.
Onboarding
Harvard Business Review’ jahmatab oma andmetega – 20% uutest töötajatest lahkub või on mõelnud lahkumisele juba esimese 45 päeva jooksul. Kui sinu sisseelamisprogramm on tõhus, vähendad sa töötajate voolavust, võidad värbamiskuludelt ja lood töötajale stardiplatvormil hea kogemuse.
Töökeskkond ja -kultuur
Ükski töötaja ei soovi töötada negatiivses või demotiveerivas keskkonnas. See, kuidas kolleegid omavahel suhtlevad, üksteist toetavad või millised on ettevõtte väärtused ja kuidas neid järgitakse, mängivad suurt rolli organisatsioonikultuuri kujundamises. Deloitte’i andmetel usub 94% juhtidest, et tugev ettevõttekultuur on meeskondade toimimisel edu võtmeks.
Arenguvõimalused
Iga töötaja soovib edasi liikuda, õppida ja areneda. Kui ettevõte pakub koolitusi, mentorlust või muid võimalusi personaalseks karjääriks, loob see positiivse kogemuse. LinkedIni sõnul jääks 94% töötajatest kauemaks, kui neile pakutakse edenemist. Siit jääb õppida vaid üht – investeeri oma meeskonna arendamisesse.
Tagasiside ja tunnustus
Töötajad tahavad teada, kuidas nad hakkama saavad. Regulaarne ja konstruktiivne tagasiside on väga olulised. Gallupi andmed näitavad, et kõige tõhusam tunnustus on aus, autentne ja kohandatud vastavalt sellele, kuidas iga töötaja soovib olla tunnustatud. Kui inimestel paluti meenutada, kes andis neile kõige mõjusama ja meeldejäävama tunnustuse töökohal, olid tulemused järgmised: kõige meeldejäävam tunnustus tuleb kõige sagedamini töötaja juhilt (28%), millele järgneb kõrgema astme juht või tegevjuht (24%), juhi juht (12%), klient (10%) ja kolleegid (9%). Tunnustuse ja tagasiside puhul loetakse positiivse tagasiside tähtsust kriitiliseks, sest see mõjutab otseselt töötajate panust töösse.
Lahkumine
Work Institute’i andmetel on 75% töötajate lahkumistest ettevõtte jaoks ärahoitavad. Kui töötaja otsustab ettevõttest siiski lahkuda, on oluline, et see toimuks väärikalt ja positiivses õhkkonnas. Läbimõeldud väljajuhatamine on alahinnatud konkurentsieelis, mis läbi töötajakogemuse kujundab sinu tööandja mainet tööturul.
Lõppsõna
Täna ei vali talendid töökohta ainult palganumbrist lähtuval. Nad otsivad ettevõtteid, mis pakuvad rohkemat: positiivset organisatsioonikultuuri, arenguvõimalusi, tunnustust ja pidevat tagasisidet. Kõik need komponendid on osa terviklikust töötajakogemusest. Selge on see, et töötajakogemus on ettevõtete jaoks strateegiline ja pikaajaline investeering. Samas on see ka võti, millega eristuda konkurentidest või meelitada ja hoida enda juures parimaid talente. Selline panus ettevõtja poolt loob püsiva väärtuse, mis mõjutab otseselt sinu mainet, klientide lojaalsust ja lõppkokkuvõttes ka finantstulemusi. Seega, kui sa tahad olla edukas tänases ärimaailmas, ei ole töötajakogemus sinu ettevõtte jaoks lihtsalt moesõna. See on oluline osa sinu ettevõtte edust.
Kui tahad rohkem teada, kuidas parandada töötajakogemust, liitu Empleri uudiskirjaga allpool. Ole kursis erinevate uuringute ja parimate praktikatega. Ja kui leiad, et see artikkel on kasulik, jaga seda julgelt kolleegide või tuttavatega. Koos saame ehitada tulemuslikumaid ettevõtteid.