fbpx

Kui palju maksab töötajate rahulolu-uuringu läbiviimine koostöös välise partneriga?

Rahuolu uuringu hind

Hindade avalikustamine Eesti ärikliendi teenuseturul on millegi pärast väheesinev praktika. Kui küsida konkreetseid summasid või suurusjärku, siis kuuled tihtilugu ebalevat vastust: “No sõltub ühest ja teisest ja siis veel kolmandast”.

Aga mõnikord tahaks lihtsalt teada, kas pean ettevõtte omanikuna investeerima 1000, 5000 või 10 000 eurot. Ma arvutan oma väljamüügi hinda tunnipõhiselt ning igale töölõigule on vastav suurusjärk ehk siis sõltubki. Aga mind on see teema närinud pikalt – nii otsustasingi kirja panna, millistest etappidest koosneb töötajate rahulolu-uuring ja kui palju see investeering minu praktikas tegelikult maksab. 

Töötajate uuringu kulud kujunevad mitmest komponendist

Rahulolu-uuringu maksumus sõltub mitmest tegurist, sealhulgas uuringu ulatusest, töötajate arvust, kasutatavatest meetoditest, andmeanalüüsi ühikutest (kogu organisatsioon, üksus, osakond, tööstaaž jne) ning valitud teenusepakkujast. Kuigi kõik “sõltub”, siis võib öelda, et kulude peamine jaotus on järgmine:

  • Kliendikontakt ja eeltöö.

    Näiteks käib siia alla töötajate uuringu strateegia paikaloksutamine, uuringu eesmärkide püstitamine, varasema tausta ja infoga tutvumine, uuringu ajakava paika seadmine ja kogu hilisem kliendisuhtlus. Ajaliselt võtab see kogu uuringu projekti mahust ca 15% ja hinnatase võib kõikudagi 200-500 euro vahel.

  • Rahulolu küsimustik ja ettevalmistus.

    Kulud sõltuvad sellest, kas on olemas juba eelneva perioodi küsimustik, kui mahukas see on ning mil määral viime sisse muudatusi. Siia alla liigituvad ka tegevused ning kulud, mis on seotud valikutega – kas kasutatakse paberküsimustikke või digitaalseid platvorme. Digilahendused on tavaliselt soodsamad ja kiiremad. Aega kulub keskmiselt 15% ning hind 150-500 eurot.

  • Uuringu läbiviimine ja kommunikatsioon.

    Töötajate vastama saamine on väga, isegi väga-väga oluline. Mida rohkem inimesi vastab, seda usaldusväärsemad on tulemused. Empleri lehelt leiad parimad praktikas selleks, et töötajate osalemise määra kasvatada (https://empler.ee/kuidas-tosta-rahulolu-uuringu-osalemise-maara/). Uuringu läbiviimine võib erinevates ettevõtetes võtta aega 7-14 päeva ning ajakulu olen arvestanud ca 10% ehk siis eurodes 100-300 eurot.

  • Andmete analüüs ja raportite koostamine.

    Kõige mahukam töölõik. Sõltub muidugi palju sellest, mis on vastajate arv, kui palju on vabasid vastuseid ning missugused raportid koostada. Peale andmete kogumist tuleb need analüüsida. Oluline on siinkohal, et inimene oleks neutraalne ning oskaks andmeid tõlgendada viisil, mis annab selge ülevaate töötajate rahulolust. Projekti töötundidest võtab ligikaudu poole ehk 50% ning hinnasilt umbes 1000- 3000 eurot. Ma arvan, et siin tuleb asjakohane vahemärkus teha ja lisada, et kui töötajaid on mõne tuhande ringis,, siis see summa võib olla märkimisväärselt suurem. 

  • Tulemuste tutvustamine ja edasised sammud. Uuringu väärtus seisneb tegelikes muudatustes, mida organisatsioon on valmis tegema. Seepärast on minu jaoks oluline kaasata juhtkond ja tiimijuhid, et tulemused ei jääks ainult raporti lehekülgedele tolmu koguma. Kohtumise sisust sõltub ka hind. Arvestan tavaliselt 10% projekti mahust sellesse etappi ning maksumuse suurusjärk 300- 600 eurot ühe kokkusaamise kohta. 

 

Keskmine maksumus

Väikestele ja keskmise suurusega ettevõtetele võib välise partneri kaasamine uuringu läbiviimiseks maksta alates mõnest tuhandest eurost kuni paari tuhande euroni, sõltuvalt uuringu mahukusest ja keerukusest. Suuremate ettevõtete puhul võivad kulud ulatuda kõrgemale. Kui sa numbrid kokku lööd, saad vahemiku 1800- 4900 eurot. Nüüd on vähemalt olemas orientiir, mis pole kivisse raiutud. Oskad arvestada ja olla tark tellija, kui soovid välist partnerit kaasata. 

Ise teha või osta töötajate rahulolu uuringu teenus sisse?

Paljud ettevõtted on dilemma ees, kas korraldada rahulolu-uuring ise või kasutada väliseid teenusepakkujaid. Olen kohanud erinevaid olukordi. Mõnikord võib ise tehes esmapilgul tunduda, et kulud on madalamad, kuid asjatundlikkuse puudumine võib viia ebatäpsete tulemusteni või ebavajalike muudatusteni. Teinekord on lihtsalt oma personaliinimes(t)el parasjagu kriitilised või olulised töölõigud laual ning välise partneri kaasamine on aja kokkuhoiuks mõistlik otsus. Vahel on ainult väikestviisi abi tarvis uuringu ettevalmistamise või andmete analüüsimise faasis.

Partneri kaasamine töötajate uuringu projekti ei pea olema täies mahus. Tasub läbi rääkida ja parim võimalik koostöövorm üles leida. Kui otsustad ise tegemise kasuks, siis loe siit, milliseid vigu soovitan vältida rahulolu-uuringu läbiviimisel (https://milos.ee/tootajate-rahulolu-uuringud/) ning kuidas töötajate uuringut edukalt läbi viia (https://empler.ee/rahulolu-uuring-kuidas-tulemuslikult-uuringut-labi-viia-ja-saada-kiire-hinnang-tootajate-heaolule/)

Kokkuvõtteks

Töötajate rahulolu-uuring on investeering, mis aitab ettevõtetel mõista oma inimesi ja parandada organisatsiooni üldist toimimist. Kulud võivad tunduda esialgu kõrged, kuid pikemas perspektiivis on see märkimisväärne panus ettevõtte kasvu ja arengusse. Lõpuks sõltub otsus eelarvest, eesmärkidest ja ressurssidest, mis ettevõttel uuringu jaoks on eraldatud. Tähtis on mõista, et iga euro, mis sellesse valdkonda investeeritakse, hoiab inimesed rõõmsate ja ettevõtte tulemuslikuna.

Keiu Kaitsa

Keiu Kaitsa

HR-projektijuht

5217065

 

Loe minust lähemalt https://empler.ee/minu-lugu/

Rahulolu-uuringu teenuse kohta saad infot www.empler.ee/uuringud/

Jaga:

Teised postitused:

Kas kõiki juhte kirjutakse?

Kas kõiki juhte kirutakse?

Lühike ja lihtne vastus: ei kiruta. Aga juhtimiskvaliteet on üks oluline põhjus miks head inimesed või talendid organisatsiooni valivad või siis sealt lahkumise kasuks otsustavad. 

Kuidas värbamisturundus enda kasuks tööle panna?

Värbamismaastik on pidevas muutumises ning alatasa tuleb valdkonna entusiastidel kohaneda uue tehnoloogia ja erinevate tööturu trendidega. Viisime seetõttu maikuu keskpaigas läbi kaks põnevat veebiseminari, mis

Võta ühendust