Töötajate rahulolu uuring välise partneriga – samm-sammuline ülevaade Empleriga koostööst

Töötajate rahulolu uuring samm sammuline juhend

Olen märganud, et peaaegu iga organisatsioon peab töötajate rahulolu oluliseks teemaks. Samas on töötajate rahulolu uuringu läbiviimine sageli päris mahukas ettevõtmine – ei pruugi olla piisavalt aega ega teadmisi, vahel puudub isegi usk, et töötajad viitsivad küsitlusele vastata. Just sellistes olukordades ongi mõistlik kaasata mind – sinu ettevõtte juhina saad kindlustunde, et uuring tehakse põhjalikult ja professionaalselt. Sõltumatu eksperdina saan tagada uuringu erapooletuse, usaldusväärsuse ja täieliku anonüümsuse. Minu kogemus ütleb, et kui töötajad tunnevad end turvaliselt ja mõistavad uuringu väärtust, vastavad nad meelsasti ning ausalt.

Kui sa pole varem välispartneriga töötajate rahulolu uuringus etappe läbinud, siis minuga koostöö näeb välja umbes-täpselt selline:

  • Töötajate rahulolu uuringu eesmärkide seadmine
  • Töötajatele mõeldud kommunikatsiooniplaan ja sõnumid
  • Ankeetküsimustiku ettevalmistamine ja testimine
  • Uuringu läbiviimine ja anonüümne andmete kogumine
  • Tulemuste analüüs ja selge ülevaatlik raport
  • Praktilised soovitused tulemuste rakendamiseks
  • Järelkohtumised ja tugi muudatuste elluviimiseks

 

Töötajate rahulolu uuringu eesmärkide seadmine

Iga hea rahuloluuuring algab selgete eesmärkide paika panemisest. Koostöös ettevõtte juhtkonnaga vaatame esmalt üle, mida organisatsioon täpselt teada soovib – kas rõhk on üldisel rahulolul, suhtlusel meeskonnas, töötingimustel või hoopis juhtide ja töötajate vahelisel usaldusel. Eesmärkide täpsest määratlemisest sõltub kogu uuringu edukus ja tulemuste kasutatavus edaspidiste otsuste tegemisel.

 

Kommunikatsioon ja töötajate kaasamine

Kui eesmärgid on paigas, tuleb üks väga oluline etapp – töötajate kaasamine ja selge kommunikatsioon. See etapp on vajalik selleks, et töötajad päriselt tahaksid küsitlusele vastata. Olen näinud, et kui töötajad saavad täpselt aru, miks rahuloluuuringut tehakse, mida nende vastustega peale hakatakse ning kuidas tulemusi reaalselt kasutatakse, tõuseb vastajate arv märgatavalt.

Siin aitan ma koostada kommunikatsiooniplaani ja valmis sõnumeid, mis selgitavad töötajatele uuringu sisu, eesmärki ja anonüümsuse põhimõtteid. Oluline on ka juhtide kaasatus – kui juhid toetavad uuringut ja suhtuvad sellesse tõsiselt, järgivad nende eeskuju ka töötajad. See loob usalduse ja tagab uuringu õnnestumise.

Küsimustiku kokkupanemine ja testimine

Kui eesmärgid ja kommunikatsiooniplaan on paigas, koostan spetsiaalselt sinu ettevõtte vajadustest lähtuva küsimustiku. Selle juures lähtun põhimõttest, et küsimused oleksid selged, konkreetsed ja arusaadavad. Enne päris uuringu alustamist katsetan küsimustikku väiksema grupiga. Testimine aitab tuvastada võimalikud arusaamatused või kitsaskohad ning tagab, et päris uuringul vastavad töötajad küsimustele just nii, nagu oleme plaaninud. See väike, kuid oluline samm annab kindlustunde, et uuringu tulemused on hiljem tõepärased ja kasutatavad.

 

Uuringu läbiviimine ja andmete kogumine

Liigume edasi praktilise osa juurde – küsimustiku avalikustamine veebis ja andmete kogumine. Siin tuleb mängu mugav ja turvaline uuringukeskkond, mida töötajad saavad kasutada just neile sobival ajal ja viisil, näiteks arvutist või nutitelefonist.

Minu roll selles etapis on tagada, et töötajad tunnevad ennast turvaliselt ja julgevad anda ausat tagasisidet. Kõik tehniline pool jääb minu kanda – ligipääsud keskkonda, meeldetuletused ja reaalajas ülevaade organisatsiooni ülestest hinnangutest personalijuhile või juhile. Loomulikult parooliga kaitstud keskkonnas. 

 

Tulemuste analüüs ja raporti koostamine

Kui vastused on käes, tuleb tulemuste põhjalik analüüs. Siin töötan läbi kõik kogutud andmed, puhastan andmetest ebakõlad ning otsin välja peamised tugevused ja kitsaskohad, mis sinu ettevõttes tööandjana esile kerkivad. Minu eesmärk on pakkuda tulemustega tutvujale võimalikult selge ja ülevaatlik raport, mis on arusaadav ega ole liiga keeruline või tehniline.

Lisaks toon raportis välja konkreetsed soovitused, mille abil saad parandada töötajate rahulolu. Vajadusel tutvustan tulemusi ka juhtkonnale, et kõik saaksid ühtemoodi aru, mida täpselt teha, miks ja kuidas. Meeskonnale läheb üldistest tulemustest ca 15-minutiline kokkuvõttev videoülevaade.

 

Tulemuste rakendamine

Viimane, aga ka üks tähtsamaid etappe on tulemuste päriselt rakendamine. Töötajate rahulolu uuringu eesmärk pole ju koguda lihtsalt andmeid, vaid teha reaalseid muudatusi, mis parandavad töötajate rahulolu ja lojaalsust.Pealegi, kui oled juba küsinud, siis tekivad vastajatel ka ootused edasiste tegevuste osas. Mõtle, kui uurid oma abikaasalt, et mida sooviks ta teha oma sünnipäeval. Tuleb pikk nimekiri ettepanekutest. Ja kui saabub tähtpäev, siis ei too sa isegi mitte lilli. Mõnes peres võib see kaasa tuua pika rahulolematuse või pilt-on-heli-ei-ole vaatemängu.

Uuringu lõppedes pakun sulle mõned mõtted, kuidas jätkata. Kui soovid edasise osas seada paika sammud ja praktilised juhised, kuidas uuringust saadud infot efektiivselt kasutada, siis olen abiks jätkukohtumistega. Ma võin öelda, et paljud suudavad ka iseseisvalt muudatusi läbi mõelda ja neid oma tiimidega ellu viia. Seega, kui välise koostööpartneri poolt tuleb süsteemne lähenemine, õnnestub organisatsioonil endal luua töökeskkond, kus töötajad soovivad pikaajaliselt panustada.

Loe ka kogemusi erinevate ettevõtetega: Mapri Ehitus, Puumarket, Terminal

Keiu Kaitsa

Keiu Kaitsa

HR-projektijuht

5217065

Loe minust lähemalt https://empler.ee/minu-lugu/

Täpsem ülevaade teenusest: https://empler.ee/rahulolu-uuring/

Jaga:

Teised postitused:

Võta ühendust