fbpx

Pühendunud või mittepühendunud töötaja mõju ettevõtte edukusele – laseme numbritel rääkida

1

Kuulen ikka ja jälle arutelu, et palgaralli ja ihaldusväärsed soodustused erinevates sektorites meelitavad parimaid talente liikuma ühe tööandja juurest teise juurde. Mis siis mõjutab töötajate püsimajäämist ja aitab meil tööandjatena hoida oma inimesi? Vastus on lihtne: positiivne töötajakogemus. See pole oluline ainult töötaja vaatenurgast, vaid mõjutab otseselt edukust silmapaistva tööandjana, ettevõtte produktiivsust ja tulemuslikkust. Kui töötajad tunnevad, et neid hinnatakse ja organisatsioon panustab positiivse töötajakogemuse kujundamisse, on inimesed õnnelikumad, pühendunumad ja koostööaltimad.

 

Kui rääkida teguritest, mis mõjutavad töötajakogemust enim, leian uuringutest palju viiteid pühendumusele, rahulolule ja kaasatusele. Heidangi siinkohal pilgu mõnele faktile, mis mõjutavad töötajakogemust, pühendumust ja sealjuures toovad kasu ettevõttele. Lasen siis numbritel rääkida.

 

65% töötajatest ei tunne end pühendunult

Pühendunud töötajad on tulemuslikud töötajad. Seetõttu on äärmiselt murettekitav üks Gallupi uuring, mis  näitab, et koguni 65% töötajatest ei tunne end pühendunult. Silmi avav on fakt, et sama uuringu kohaselt näitavad kõrgelt pühendunud töötajatega meeskonnad lausa 81% madalamat puudumiste määra ja 14% kõrgemat produktiivsust kui nende vähem pühendunud kolleegid.

Vähem töölt eemalviibimisi võrdub numbrites vähem asenduskulusid. Kasumirealt ei võta oma osa ettearvamatud värbamiskulud või renditöötajate ajutine kasutamine. Lisaks numbritele võime rääkida ka heaoluteguritest nagu väiksem töökoormus, vähem stressi, paremad suhted seeläbi meeskondades ning stabiilne töökeskkond.

Töötajate pühendumuse hoidmine ja kasvatamine nõuab järjepidevust. Tõin siinkohal välja 3 tegevust, mida organisatsioonid saavad rakendada koheselt oma töötajate pühendumuse tõstmiseks:

Tõhus ja läbipaistev kommunikatsioon:

    • Avatus: Oluline on tagada, et töötajad tunnevad end informeerituna nii organisatsiooni eesmärkide kui ka nende isiklike rollide osas oma eesmärkide saavutamisel.
    • Tagasiside: Regulaarsed üks-ühele vestlused, töötajate arenguvestlused ja konstruktiivne tagasiside aitavad töötajatel mõista, kuidas nad saavad areneda ja panustada. Samuti on oluline julgustada töötajaid andma tagasisidet organisatsioonile, näidates seeläbi, et nende arvamus on väärtuslik.

Tunnustus ja väärtustamine:

    • Tunnustamine: Töötajate panuse tunnustamine, olgu see siis formaalne või mitteformaalne, aitab töötajatel tunda, et nende panust hinnatakse. Kurb on tõsiasi, et iga neljas töötaja toob välja, et nende ettevõte ei tähista saavutusi.
    • Arenguvõimalused: Pakkudes töötajatele võimalusi koolituseks, täiendõppeks ja karjääri edenemiseks, näitadet väärtustad inimeste professionaalset ja isiklikku kasvu. Ole nende hulgas, kes panustavad, mitte nende ettevõtete nimistus, kus 40% töötajatest ei oma arengukava. Organisatsioonid, mis pakuvad karjäärivõimalusi, suurendavad töötaja moraali ja rahulolu.

Väärtuspõhine ettevõtte kultuur:

    • Ühised väärtused: Selgelt määratletud ja järgitud organisatsiooni väärtused aitavad töötajatel end osana meeskonnast tunda ja luua tugevama kuuluvustunde.
    • Meeskonnatöö ja sotsialiseerumine: Korraldades meeskonnaüritusi, töötubasid ja luues sotsialiseerumise võimalusi, aitad inimestel omavahel sidemeid luua je neid tugevdada. Tugev sotsiaalne side kolleegide vahel aitab suurendada pühendumust organisatsioonis.

Kõigi nende tegevuste juures on oluline meeles pidada, et iga töötaja ootused on individuaalsed ja tegevusi võiks kohandada vastavalt töötajate või konkreetse töötajate sihtrühma vajadustest lähtuvalt. Kindlasti nõuab see panus ajalist ja rahalist ressurssi.

 

Kõrge töötajate pühendumus tähendab 23% suuremat kasumlikkust

Kui töötajad tunnevad end motiveerituna, paraneb nende töö kvaliteet. Samaaegselt kasvab ka ettevõtte tulemuslikkus (täpsemalt 23% võrra).

Teisest küljest tähendab see, et aktiivselt mittepühendunud töötajad võivad ettevõtte kasumlikkusele negatiivselt mõjuda. Nad ei realiseeri oma täielikku potentsiaali. Nagu näitab teine Gallupi uuringmittepühendunud töötajadmaksavad ettevõttele nende aastapalga ulatuses 18%.

Väike arvutuskäik. Vaatame 50 töötajaga Eesti ettevõtet, kus keskmiselt 50% on vastutöötavaid inimesi, kes pole pühendunud. (Alar Ojastu, “Ratsionaalne emotsionaalsus”). 2000 eurose brutopalgaga töötajate puhul on aastane palgafond kokku 802 800 eurot. Sellest 18% on 144 500 eurot aastas. See on raha, mille kaotad töötajate täit potentsiaali rakendamata. Jah, töötajate pühendumusel on väga otsene mõju ka ettevõtte tulemustele.

Mis siis aitab inimesi motiveerida pühendunumalt töötama?

Levinud praktikate kohaselt on selleks näiteks paindlikud töötingimused, arenguvajadustega arvestamine ning vaimse ja füüsilise heaolu eest hoolt kandmine.

  • Paljud töötajad hindavad võimalust kohandada oma töötunde, mis aitab neil paremini sobitada töö- ja eraelu vajadusi. See võib tähendada varajast algust ja varajast lõppu või hilisemaid töötunde, et kohaneda laste kooli- või huviringide ajakavaga. Isegi numbrid näitavad kasvutrendi – 87% töötajatest ootab tööandjalt head töö- ja eraelu tasakaalu.
  • Loomulikult meeldib inimestele ka võimalus töötada kodust või distantsilt, eriti kui nad tunnevad, et see suurendab nende tootlikkust ja vähendab edasi-tagasi liikumisele kuluvat aega. Samas tuleb arvestada ohukohtadega – 25% kaugtöötajatest ütleb, et neil puudub kuuluvustunne. Töötajad, kes tajuvad eraldatust meeskonnast, asuvad tööturul silmad lahti ringi liikuma ning üha suurema tõenäosusega mujalt uut tööandjat otsima.
  • Karjääriteekonnad ja mentorlusprogrammid aitavad inimestel näha oma rolli organisatsioonis pikemas perspektiivis.
  • Lisaks füüsilisele heaolule on oluline toetada ka töötajate vaimset tervist, olgu selleks siis juurdepääs nõustamisteenustele, meditatsiooni ja mindfulness’i sessioonide korraldamine või lihtsalt kultuuri loomine, kus on okei rääkida oma tunnetest ja vaimsest heaolust.

 

Pühendunud töötajatega organisatsioonides on 59% väiksem tööjõuvoolavus

Positiivne töötajakogemus mängib olulist rolli pühendumuse tõstmisel, töötajate hoidmisel ning tööjõuvoolavuse vähendamisel. Motiveeritud töötajad ei ole ainult produktiivsemad, vaid näitavad oma ettevõtte osas ülesse suuremat lojaalsust. Kui inimesed on pühendunud ja rahul oma ettevõttega, liiguvad nad vähema tõenäosusega konkurentide juurde. Pole siis ime, et kõrge pühendumusega organisatsioonides on suudetud töötajate voolavuse määra hoida 59% madalamal tasemel.

Kui inimesed on oma organisatsiooniga seotud kaua, on tekkinud usaldussuhe tööandja ja töötaja vahel. Seda tõestab Gallupi teine uuring, mis näitab hästi, et pühendunud inimesed soovitavad 23x tõenäolisemalt oma organisatsiooni suurepärase tööandjana. Tuttava või sõbra kaudu tulnud värbamissoovitust peetakse üheks tugevaimaks tööturul. Seega on, millele värbamiskulude kokkuhoiu kõrval mõelda.

Kui tihti ja kas me üldse ettevõtjatena vaevame oma pead töötajate võimaliku edasiliikumise osas. Tea, et hiljutise Joblisti uuringu kohaselt kaaluks 73% töötajatest oma töökoha vahetamist, kui õige pakkumine tööturul tekiks. Inimesed kuulaks maad isegi siis, kui nad poleks antud momendil avatud uutele pakkumistele. Huvitav on aga ka fakt, et töökoha vahetamine ei oleks alati tingitud kõrgemast töötasust. Uuringust lähtus, et 74% noorematest töötajatest nõustuksid palga alandamisega, kui see annaks neile võimaluse saada oma unistuste töökoht. Sealjuures 23% võtaks uue ametikoha ilma palga tõstmiseta kohe vastu.

Glassdoori hinnangul on aga oluliseks teguriks tööandja kasuks otsustamisel töötajakogemus – 77% tööotsijatest ütleb, et nad uurivad töökoha vahetamisel infot organisatsioonikultuuri kohta. Üks parimaid viise, kuidas potentsiaalsed kandidaadid oma küsimusele vastused leiavad, on vestlus tänaste töötajatega või sotsiaalmeedia postitus, kus kiidetakse või kritiseeritakse ettevõtet.

 

Mida need numbrid ilmestada püüdsid?

Suurepärase töötajakogemuse kujundamine toob tõepoolest kasu kõigile. Alates töötajate rahulolust, pühendumusest kuni ettevõtte edu ja tulemuslikkuseni välja. Oleks hea deklareerida, et kõik võidavad, kui võimaldada igale töötajale positiivset töötajakogemust ja toetate oma kõige väärtuslikumat vara – oma inimesi.

Kui tahad rohkem teada, kuidas parandada töötajakogemust, liitu Empleri uudiskirjaga allpool. Ole kursis erinevate uuringute ja parimate praktikatega. Ja kui leiad, et see artikkel on kasulik, jaga seda julgelt kolleegide või tuttavatega. Koos saame ehitada tulemuslikumaid ettevõtteid.

 

Liitu uudiskirjaga

Kogun sinu andmeid, et saaksin sulle edaspidi saata huvitavaid sisu-uudiseid.

Please wait...

Aitäh, et liitusid inspireerivate lugude ja vahva seltskonnaga!

Jaga:

Teised postitused:

Kas kõiki juhte kirjutakse?

Kas kõiki juhte kirutakse?

Lühike ja lihtne vastus: ei kiruta. Aga juhtimiskvaliteet on üks oluline põhjus miks head inimesed või talendid organisatsiooni valivad või siis sealt lahkumise kasuks otsustavad. 

Kuidas värbamisturundus enda kasuks tööle panna?

Värbamismaastik on pidevas muutumises ning alatasa tuleb valdkonna entusiastidel kohaneda uue tehnoloogia ja erinevate tööturu trendidega. Viisime seetõttu maikuu keskpaigas läbi kaks põnevat veebiseminari, mis

Võta ühendust