Positiivne töötajakogemus on investeering, mis tasub end mitmekordselt ära. Gallupi uuringu kohaselt on kõrgelt motiveeritud töötajate produktiivsus 21% suurem kui nende vähem motiveeritud kolleegidel [1]. Kuidas aga luua või kujundada positiivset töötajakogemust? Siin on viis sammu kaasamõtlemiseks.
Paindlik tööaeg ja -koht
Elame ajastul, kus kaugtöö on saanud normiks. Cisco Systems säästis aastas rohkem kui 277 miljonit dollarit tänu paindliku töökoha programmile [2]. Töötajate jaoks tähendas see suuremat autonoomiat ja tasakaalu töö ning eraelu vahel. Samas tuleb märgata ka inimeste sotsiaalseid vajadusi ning arvestada, et eemal töötavad inimesed võivad tunda end meeskonnast eraldatud. Paindlikkus töösuhetes nõuab ekstra panust ettevõtjalt ning uute ohukohtade, nagu kuuluvustunne, märkamist.
Investeering koolitusse ja arengusse
Harvard Business Reviewi kohaselt peavad 71% millenniumi põlvkonna esindajatest professionaalset arengut üheks olulisimaks tööga seotud teguriks [3]. Ettevõtted pakuvad oma töötajatele võimalusi erinevate kursuste ja koolituste läbimiseks, et hoida nende oskused ajakohased.
Profesionaalsus tuleviku võtmes võib tähendada aga ka muud kui ainult tööalaste teadmiste omandamist. Lisaks ametialastele kogemustele läheb töötajatel vaja kompetentsi IT – ja projektijpõhises töös ning emotsionaalse intelligentsuse tasandil. Seega tasub varakult koolituseelarvesse antud oskuste arendamine või täiendamine sisse kirjutada.
Tagasisidekultuuri edendamine
Kiire tagasiside on uus reaalsus. Selle asemel, et oodata aasta lõpus toimuvat niinimetatud hindamisvestlust, eelista kiiret ja jooksvat tagasisidet. Juhil on suur roll tagaisisdekultuuri ehitamisel – ta näitab eeskuju. Minu kunagine hea juht Kai Realo viitas alati, et juhti võiks hinnata tema tegude mitte sõnade järgi. Kuigi valitud sõnad töötaja panuse tagasisidestamiseks on olulised, on olulisem tegevus ise. Õigeaegne peegeldamine töötajaga annab inimesele võimaluse paremini mõista oma panuse väärtust, korrigeerida vigu ning saavutada kiiresti seatud eesmärke . Kõndiv juhtimine ning inimeselt-inimesele vahetu tagasiside on tänapäeval juhtimise üks olulisemaid tööriistu.
Tervise ja heaolu toetamine
Investeeri töötajate füüsilisse ja vaimsesse tervisesse. Nike oli üks esimesi, kes lõi oma peakorterisse jõusaali, jooksurajad ja isegi sisebasseini. Suurfirmad saavad pakkuda küll luksuslikke jõusaale ja muid tipptasemel hüvesid, siis väiksemad ettevõtted võivad keskenduda isiklikumatele ja praktilistele lahendustele. Tihti on väiksemates organisatsioonides hoopis lihtsam luua isiklikke sidemeid, mis omakorda võimaldab paremini mõista ja toetada nende individuaalseid vajadusi. Paindlikkus isikliku- ja tööalase elu vahel, puhkealade loomine, vaimse tervise loengute või tööpsühholoogi konsultatsioonid on vaid mõned viisid, kuidas toetada töötajate heaolu. Inimestele saab ühiseks tegevuseks pakkuda ka joogatunde, meditatsiooni või tervislikke snäkke koos tervise edendamise infotundidega.
Tunnustamise kultuur
Tunnustamine ei tähenda ainult boonuseid ja preemiaid. Alar Ojastu on oma raamatus “Ratsionaalne emotsionaalsus” Gallupi uuringute kokkuvõtteks öelnud kenasti – hästi juhitud inimesed on automaatselt positiivsed: nad on rohkem pühendunud, nad puhkavad paremini, naeravad rohkem, kogevad elus naudingut ja väljendavad rõõmu. Hea juht saab luua keskkonna, kus inimesel on valikuvõimalus – olla rõõmsalt meelestatud. [4] Isiklikud tänusõnad või kolleegide tunnustus võivad olla sama väärtuslikud kui juhilt saadud tunnustus. Seega, püüa märgata inimesi end ümbritsevas töökeskkonnas ning ütle vaikselt “aitäh”.
Juba need 5 sammu aitavad sul ehitada motiveeritumat meeskonda, kes on valmis panustama ettevõtte edusse.
Ei usu? Vaata numbreid:
- Ettevõtted, kes paistavad silma positiivse töötajakogemuse poolest, näitavad 17% kõrgemat tootlikkust ja 24% kõrgemat töötaja hoidmise määra [1].
- Töötajad, kellel on üldine madal heaolu, annavad ülemusele 2,27 korda suurema tõenäosusega madala hinde ja lahkuvad 1,8x suurema tõenäosusega organisatsioonist [4]. Kaardista oma inimeste heaolu läbi rahulolu- uuringu 2.0
- 44% töötajatest üle maailma väidavad, et nad tunnevad igapäevaselt stressi [5]. Stress on igapäevase elu normaalne osa, kuid tööandjad saavad siinkohal luua võimaluse paremaks stressijuhtimisek, keskendudes positiivse töötajakogemuse loomisele ning pühendumusele. Gallupi uuringud näitavad, et pühendunud töötajad tunnevad tõenäolisemalt madalamat stressitaset kui vähem pühendunud kolleegid [6]. Seega juhtidel ja organisatsioonidel on võimalik anda pisike panus ja aidata vähendada üldist stressitaset ühiskonnas. Aitäh juba selle eest ette!
Alusta muudatustega juba täna! Ja kui soovid rohkem nõuandeid või näpunäiteid, liitu Empleri uudiskirjaga. Kui sulle see artikkel meeldis, jaga seda sotsiaalmeedias ning aita ka teistel luua head töötajakogemust.
Viited:
- Gallup. “State of the Global Workplace,” 2020
- Cisco. “Cisco’s Connected Workplace Increases Productivity and Satisfaction at Work,” 2019
- Harvard Business Review. “What Millennials Want from Work, Charted Across the World,” 2016
- Alar Ojastu. Ratsionaalne emotsionaalsus. Pilgrim, 2019.
- Gallup. “State of the Global Workplace 2023 Report“
- https://www.gallup.com/394373/indicator-employee-engagement.aspx