Kas sa oled kunagi mõelnud, milline oleks ettevõte, kus iga töötaja tervitab hommikut naeratusega, on ideedest tulvil ja soovib pühendunult panustada? See võib tunduda liiga hea, et olla tõsi, kuid paljudes edukates ettevõtetes on see reaalsus. Mis on nende edu saladus? Edulugude taga on inimesed – motiveeritud, rahulolevad, kõrge pühendumuse ning kaasatud meeskonnaliikmed. Kuidas saavutada, et töötajad end väärtustatuna tunneksid ja rõõmsalt iga tööpäevaga silmitsi seisaksid?
Ühe võimaliku lahendusena tuleks keskenduda töötajate kaasamisele. Kaasatud töötajad ei ole lihtsalt rahulolevamad, vaid ka produktiivsemad, lojaalsemad ja uuendusmeelsemad. Siit lühike mõttepaus – miks kaasamine on ettevõttele nii oluline.
Kuidas kaasamine mõjutab pühendumust?
Gallagheri raport [1] näitab, et kaasatud töötajad on 21% produktiivsemad kui nende kaasamata kolleegid. Lisaks suurendavad kaasatud ning pühendunumad töötajad ettevõtte kasumit 22% võrra. See pole juhus – inimesed, kes tunnevad end väärtustatuna, panustavad oma töösse rohkem aega, energiat ja kirge.
Heaks näiteks on Google, keda on aastaid tunnustatud “parima töökoha” tiitliga. Põhjuseks on nende pühendumine töötajate kaasamisele läbi erinevate programmide, koolituste ja arenguvõimaluste. Google’i edukus on seotud nende töötajate väärtustamise ja pühendumuse suurendamisega. Kas sa teadsid, et Googli üks enim tähelepanu pälvinud töötajate hüve on niinimetatud surmajärgne töötasu? See tähendab, et kui nende inimene lahkub, saavad tema lähedased teatud aastad X protsendi töötaja töötasust. Võib kõlada imeliku väärtuspakkumisena, kuid inimesed tunnevad seeläbi organisatsiooni usaldust ja hoolimist.
Mis on rahulolu roll?
Rahulolu ja kaasamine käivad käsikäes. Uuringud [2] on tõestanud, et 87% kaasatud töötajatest on rahul oma töö ja töökohaga, samas kui vaid 49% kaasamata töötajatest tunneb sama. Kui soovid, et sinu meeskond oleks rahulolev, pead julgustama neid oma arvamust avaldama. Juhina võiksid sa kaaluda rahulolu säilitamisel ühe tegevusena tunnustamist. Uuringud näitavad, et kui töötajaid tunnustatakse nende pingutuste eest, jäävad nad suurema tõenäosusega ettevõtte juurde ja annavad endast parima, sest tunnevad end motiveerituna ja väärtustatuna. Tunnustuse andmine on tegelikult lihtsam, kui arvatakse. Oma inimese tänamine positiivse suhtumise eest või tunnustamine hea töötulemuse eest võiks olla normaalne osa igapäevases töökuluuris. Hea sõna ütlemise teeb lihtsamaks ka teadmine, et 43% inimestest eelistab saada tunnustust oma juhilt üks-ühele vestlusel. Oma töötajate julgustamine avatud suhtluseks aitab sul juhina lihtsa vaevaga kasvatada töötajate moraali. Väärtustamise ja regulaarse tunnustamisega julgustad sa oma inimesi ka rohkem pingutama ning rahulolev töötaja ei mõtle töölt lahkumisele. See omakorda aga suurendab organisatsiooni stabiilsust ja paranevad ka üldised ettevõtte tulemused.
Järeldus
Kaasamine on investeering, mis toob mitmekordselt tulu. See võib tähendada suuremat produktiivsust, rohkem kasumit või lihtsalt õnnelikke ja rahulolevaid töötajaid. Kui tunned, et sinu ettevõttes on veel ruumi arenguks kaasamise osas, on nüüd sobiv aeg muudatuste tegemiseks.
Kui soovid rohkem sarnast lugemismaterjali, liitu Empleri uudiskirjaga. Seniks, hoia end ja ole kaasav juht!
Viited: